W dniu 30 grudnia 2024 roku odbyła się IX sesja Rady Miejskiej w Nałęczowie, która została otwarta przez Przewodniczącego Rady, Adama Kozaka. Sesja była transmitowana i rejestrowana, a w obradach wzięło udział 15 radnych, co potwierdziło kworum.
Podczas sesji zaproponowano zmiany w porządku obrad. Radny Adam Kozak wnioskował o zdjęcie punktu dotyczącego opłaty adiacenckiej z porządku obrad, argumentując, że radni nie mają wystarczającej wiedzy na ten temat. Wniosek został przyjęty jednogłośnie.
Radny Robert Matysiak zaproponował zdjęcie punktu dotyczącego uznania skargi, wskazując na brak uzasadnienia uchwały. Po głosowaniu, wniosek ten nie został przyjęty, a punkt pozostał w porządku obrad.
Pani skarbnik przedstawiła projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie na 2024 rok, które przewidywały zmniejszenie dochodów i wydatków o 6 744 712,61 zł. Po dyskusji, uchwała została podjęta 12 głosami za, przy 3 głosach przeciw.
Pani skarbnik przedstawiła projekt wieloletniej prognozy finansowej na lata 2025-2028. Po pozytywnej opinii Komisji Gospodarki, uchwała została podjęta 12 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i 2 wstrzymujących się.
Pani skarbnik omówiła projekt budżetu na 2025 rok, wskazując na planowane dochody w wysokości 76 742 863,91 zł i wydatki w wysokości 89 815 584,30 zł. Po dyskusji, uchwała budżetowa została podjęta 12 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i 2 wstrzymujących się.
Uchwała dotyczyła budowy przejścia dla pieszych w Strzelcach. Po pozytywnej opinii Komisji, uchwała została podjęta jednogłośnie.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały, który miał na celu urealnienie stawek opłaty. Po dyskusji, uchwała została podjęta 14 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym się.
Rada wyznaczyła Radnego Krzysztofa Litwinka na przedstawiciela do komisji konkursowej na stanowisko zastępcy dyrektora SPZOZ. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji pozytywnie zaopiniowała petycję Fundacji, a Rada postanowiła nie uwzględnić petycji. Uchwała została podjęta 14 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym się.
Komisja Skarg uznała skargę na działalność burmistrza za bezzasadną. Po głosowaniu, uchwała została podjęta 11 głosami za, przy 3 głosach przeciw i 1 wstrzymującym się.
Uchwała dotyczyła szczegółowych zasad umarzania, odraczania terminów płatności i rozkładania na raty. Po pozytywnej opinii Komisji, uchwała została podjęta 15 głosami za.
Pani skarbnik przedstawiła projekt uchwały, który przewidywał podwyżkę stawki o 4 zł. Uchwała została podjęta 15 głosami za.
Burmistrz przedstawił informacje o zakończeniu kilku inwestycji, w tym związanych z termomodernizacją budynków oraz budową infrastruktury. Podziękował również wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tych projektów.
Radni zgłosili interpelacje dotyczące oświetlenia ulic, wsparcia dla klubów sportowych oraz komunikacji publicznej. Burmistrz zapewnił, że odpowiednie działania zostaną podjęte.
Na zakończenie sesji Przewodniczący Rady złożył życzenia noworoczne wszystkim obecnym, a sesja została zamknięta.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.